Tripjes, bezoek en genieten! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Thijs - WaarBenJij.nu Tripjes, bezoek en genieten! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Thijs - WaarBenJij.nu

Tripjes, bezoek en genieten!

Door: Thijs

Blijf op de hoogte en volg Thijs

01 December 2013 | Spanje, Madrid

Familie, vrienden, bekenden, vage kennissen enzovoorts!

Weer maar eens een stukje schrijven nu de laatste maand van dit jaar alweer begonnen is. Ik schrik elke keer weer van de tijd die voorbij gevlogen is. Ik heb alweer 10 weken stage gehad, daarover vrij weinig te melden. De december en januari maand zijn vaak wat rustiger en alle grote evenementen lijken wel even te zijn geweest. Het werk bevalt nog steeds goed en het analyseren van economische cijfers begint langzaam zelfs al routine te worden. Ondanks dat mijn Spaans maar matigjes aan verbetert, gaat het lezen van de kranten me ook makkelijk af. Het ligt waarschijnlijk vooral aan het feit dat ik een behoorlijke lijst met economische termen ken en in de kranten ook vooral de economische berichten lees.

Maar genoeg over werk..

Het eerste echte grote tripje heb ik enkele weken geleden gemaakt. Jawel.. naar de kust! Ik heb in november in de zee gezwommen en kan je vertellen dat dat geen pretje is. Ik houd van zwemmen, maar ik heb mijn grenzen. Een vrij last minute plan van David (inmiddels een goede Canadese vriend) leidde ertoe dat we met een gehuurde auto op vrijdag avond richting Denia vertrokken waar we 's avonds rond half twaalf aankwamen. Denia is een toeristendorp zoals er velen zijn, alleen uitgestorven in november. Een zeer aparte situatie! We hadden een appartement gehuurd en hadden het weekend gezelschap van twee Franse dames (namen te moeilijk om te noemen) en Joanne, de Nederlandse stagiaire van de Cultuur-afdeling van de Ambassade.

Het was echter niet bepaald lekker weer. De eigenaar vertelde dat het een week geleden nog 27 graden was. Nu moesten we het doen met 8 graden en vooral regen. En onweer! Zo hard heb ik het zelden meegemaakt. David had zich opgeofferd en lag 's nachts alleen in de woonkamer op de bank. Daar trilde hij bijna zijn bed uit door een inslag vlakbij. De dagen erna verliepen echter beter. Zonnig en gezellig! Drankje, hapje en een beetje de toerist uithangen. Het was heerlijk om op het strand te zijn, waar ik 's nachts zelfs nog een wandeling heb gemaakt. Gewoon fijn om even uit Madrid weg te zijn.

De week erna kwamen de tweede gasten. Jawel, mijn ouders! Voor de eerste keer sinds lange tijd deden ze weer eens een stad aan, een echte stad! Madrid is immers de derde stad van Europa met 3,2 miljoen inwoners. Ze waren erg onder de indruk van de ruim opzette straten, de fijne rustige sfeer en de schoonheid. Schoonheid in de ruime zin van het woord want de staking was inmiddels voorbij. De elf dagen durende staking van alle vuilnismannen had een chaos opgeleverd van jewelste.

De vijf dagen met hen vlogen voorbij en waren erg gezellig! Erg goed om ze weer even te zien. We hebben vooral gezellig gekletst, gegeten en veel gezien!

Dit weekend is vrij rustig verlopen. Van de standaard feestjes tot een beetje zwemmen. Deze maand begint de inschrijving voor de triatlons weer dus ik ga er maar weer eens uitzoeken. Van 1x per week zwemmen word ik toch niet echt gelukkig! Maar beter iets dan niets. Over een paar maanden weer op een fiets zitten, daar heb ik nu al zin aan!

Nog een paar weekjes en dan ben ik eventjes in Nederland! Enerzijds heb ik daar zin aan, maar anderzijds wil ik ook graag hier blijven. Aan Nederland wennen doe ik vanaf maart 2014 wel weer!

Mijn inspiratie is eventjes op! Niet zo'n spannend verhaal, maar misschien later meer!

Tot snel!
!Hasta luego!



  • 01 December 2013 - 23:46

    Nadine:

    Hopelijk komen er nog meer tripjes aan voor je! Inderdaad nog even genieten van de maanden daar! Er is nog genoeg te zien :-)! Ben al blij dat je een mooi zwembad hebt gevonden, anders zou je Nederland alleen maar meer missen ;-)!
    Tot over paar weken!!

    Kus!

  • 02 December 2013 - 14:09

    Marianne De Roo:

    Leuk verslag, Madrid lijkt me ook een mooie stad!!!! Fijne tijd verder.

    gr. H en M

  • 02 December 2013 - 20:17

    Pa:

    Hoi Thijs,

    Je hebt onze Madrid-ervaring goed verwoord en ik hoop voor de gasten die nog komen dat ze met net zoveel plezier en enthousiasme van jou worden begeleid in het mooie Madrid. Voor de gasten: Thijs is nu al een prima gids en weet de mooie plekjes binnen no-time te bereiken. De Metro is erg handig en het reizen ermee snel te leren (hoewel Thijs in de buurt best handig is). Eetgelegenheden zijn er volop, we konden kiezen uit 4000 "tentjes". We hebben 5 prachtige dagen met elkaar gehad en voor ouders is het altijd fijn om je kind(eren) weer eens even te kunnen knuffelen (ook al zijn ze dik in de 20 !).
    Daarom zien wij uit naar jouw komst eind dec. De Jagdgluck staat koud, die hebben we hier in Nederland nog volop !!! Thijs een fijne december-maand gewenst en tot skypes...

    Pa

  • 03 December 2013 - 12:56

    Mirjam:

    Hej Thijs!

    Ik heb eindelijk je verhalen over Spanje gelezen en zo te lezen heb jij het super naar je zin daar. Heel erg tof om dat in je verhalen terug te zien! :) Gaat het nu alweer beter met je Spaans? Aangezien je veel Engels en Duits kan spreken zoals je zelf zegt. Leuk dat Nadine en je ouders langs zijn geweest! Vast fijn om mensen die heel dichtbij je staan te laten zien waar jouw leven zich nu afspeelt en dat met hen te kunnen delen!:)

    Heeeeeeel veel plezier daar nog en ik spreek je vast snel weer!

    Groetjes Mirjam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thijs

Actief sinds 09 Sept. 2013
Verslag gelezen: 452
Totaal aantal bezoekers 7549

Voorgaande reizen:

05 September 2013 - 01 Maart 2014

Stage in Madrid!

Landen bezocht: